Туризмът, който е ключов икономически стълб за България, след последните три години е пред нов етап в своето развитие
София. „Днес този важен за българската икономика сектор изисква обединение на усилията на бранша, правителството и общините, за да бъдат преодолени предизвикателствата. От пандемията и войната в Украйна до хибридни атаки и липсата на устойчиви, дългосрочни мерки, туризмът в България се сблъска със сериозни трудности. Възстановяването на сектора, макар и с бавни темпове, се случва, но още сме далеч от нивата на 2019 г. Хиперактивните ни конкуренти, особено нашите съседи Гърция и Турция, вървят с крачка пред нас. Трябват фокусирани усилия с акцент върху рекламата на страната като туристическа дестинация и качествен туристически продукт“, сподели пред 24 часа Николина Ангелкова, министър на туризма в периода 2014-2017 И 2017-2020 г.
Тя посочва, че новата програма на Министерство на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини е точно такава стъпка в правилна посока. Отлично таргетирана реклама на Черноморието ни е повече от необходима, предвид последните летни сезони, изпълнени с кризи, допълва бившият министър.
Министерството на туризма прави реформа на парите за маркетинг и реклама, чрез новата схема ще бъдат отстранени посредниците
„Още на идейна основа обаче, е добре програмата да се надгради със зимния, балнео и СПА и културния туризъм, за да предложим разнообразие на туристически преживявания и привлечем посетители през цялата година.
Ключова стъпка, която трябва да бъде приоритет, е гарантиране на сигурен и лесен достъп до страната. Въвеждането на електронни туристически визи следва да бъде приоритет за правителството, за да привлечем повече чуждестранни туристи и да им осигурим запомняща се почивка в България“, казва още Ангелкова.
Иван Грошев: Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е неотложна за България
„Приемането на Наредбата за националните курорти е задължителна стъпка, макар и вече доста закъсняло действие, за което трябва да бъдат търсени съмишленици на всички нива, за да бъде поставено в дневния ред на ресорните институции.
Рекламата на дестинация България играе решаваща роля в привличането на туристи. Това становище е единодушно подкрепяно и от бизнеса, и от централната и местна власт и не трябва да се губи време и да бъдат пестени средства за реализацията на рекламни кампании, насочени към целеви за България пазари, за да възстановим посещаемостта на чуждестранни и български туристи до нивата от 2019 г. и да ги надградим.
В Световния ден на туризма, 27 септември, дължим признание на българския туристически бизнес и всички, заети в сектора, за енергията им да работят и надграждат, въпреки предизвикателствата, които следват сектора. Потенциалът за растеж остава неизчерпаем“, коментира още бившият министър на туризма Николива Ангелкова пред 24 часа.
дима, за да привлече туристи и да заздрави икономиката ни. Важно е обединението на всички заинтересовани страни и фокусираните усилия за продвижение на България като качествена туристическа дестинация. Надявам се, че новите програми и мерки ще помогнат на сектора да се възстанови и да се доближи до нивото на 2019 година.
растеж. Благодарение на развитието на инфраструктурата, инвестициите в реклама и нарастващия интерес от страна на туристите, отрасът продължава да се развива и да генерира значителни икономически приходи за страната. Статистиките показват, че туристическият поток в България през последните години се увеличава предимно от чуждестранни посетители, което означава, че нашата страна се превръща във все по-привлекателна дестинация за хора от различни краища на света. Всеобщото признание на природните красоти, културното наследство и гостоприемството на българите дават гаранция, че туристическият сектор ще продължи да бъде важен двигател на икономиката ни и в бъдеще. Необходимо е обаче да продължим да инвестираме в туризма, да подобряваме качеството на услугите и да развиваме нови форми на туризъм, за да удовлетворим нуждите и предпочитанията на съвременните туристи.
Туризмът в България е от първостепенно значение за икономиката на страната и е радостно, че преживява нов етап в развитието си след последните три години. Това може да допринесе за растежа на бизнеса, насърчаване на инфраструктурата и създаване на нови работни места. Уверен съм, че България има голям потенциал да стане все по-привлекателна туристическа дестинация за гости от цял свят. Нека да се надяваме, че този нов етап в развитието на туризма ще донесе печалби и благоденствие за страната и нейните граждани.
тие. Статистиките показват, че туристическият сектор допринася значително за икономиката на страната и има потенциал за още по-голям растеж. Много от туристите от чужбина избират България като дестинация заради красивата природа, богатото културно наследство и приветливите местни хора. Но за да постигнем все по-добри резултати, трябва да инвестираме в съвременни инфраструктури, да подобрим качеството на услугите и да привличаме нови пазари. Това изисква добро сътрудничество между публични и частни сектори, както и усилия в областта на маркетинга и продвижението. Туризмът е важен за развитието на България и трябва да го насърчаваме и подкрепяме, за да продължим да привличаме все повече гости и инвестиции.