Благодаря за енергията, защото направихте Бранд България кауза. Това каза вицепремиерът Мария Габриел на форума на Стандарт“ „Бранд България – докосни Чудесата“. За първи път казвам, че Бранд България и културните чудеса са приоритет на България. Гордея се, че с министъра на културата информираме по своему. Имаме срещи на всеки две седмици – нещо, което не е правено досега. Задаваме посока. Затова днес искам да обърна внимание на три теми: координация с външната политика, културния календар на България и съддаване на цифрова платформа за Бранд България.
На първо място искам да наблегна на важността с външната политика за създаване на Бранд България. . Иска ми се да разширим кръга на нашите международни партньори. Да включим, например, САЩ, Индия и др. – защо в тези страни не представим Чудесата на България?
Говорихме си с министъра на културата за ЮНЕСКО. Имаме партньорство с тези институции, иска ми се България да говори в един глас за тях.
Моето послание е – нека заедно покажем какво можем, да кажем с един глас – това е България, завърши речта си Мария Габриел.
На 15 септември предстои среща с 6 министерства, които да очертаят визията по общата работа за Бранд България. С министър Кръстев ще разкажем и всичко, което днес коментираме.
Второто ми послание – време е да обединим сили за единна комуникационна стратегия за България като привлекателна дестинация. Предприели сме няколко стъпки – засилване на взаимодействието с дипломатите за културно сътрудничество. Ще направим така, че те да се усетят на местно ниво. Работим и за анализ на дейността на културните институти в чужбина. Първите резултати от направения анализ ще представим през октомври. Българските културни институти могат да имат много по-голяма роля.
Стартирахме работа и по приемането на културен календар на България. Досега нямахме такъв.
Културният туризъм е нещо много важно. 40% от туризма е такъв. Той е в основата за създаване на брандове. Много е важно той да е устойчив.
Предизвикателство е да представим и хубавите неща, които сме направили. Създаването на регионални хъбове за културно наследство е много важно.
Смятам, че е време да бъде създадена единна цифрова платформа, новите технологии могат да направят сектора по-привлекателен за младите. Иновациите и комуникацията е най-прекият път към младите. Да създадем български иновационен хъб за привличане на таланти.
се да остане ясно, че е необходимо да има съгласувана и ефективна комуникация с външните партньори на България, за да се подобри нейният бранд и да се привлечат повече туристи и инвеститори. Също така, важно е да се акцентира върху културните чудеса на страната и да се работи за съгласуван и удобен културен календар. Особено интересно звучи предложението за цифрова платформа за Бранд България, която би могла да предостави иновативни и достъпни начини за популяризиране на нашата страна.