More

    Лоши новини! До какво доведе автопилотът на Тесла

    Електромобилите с автопилот не са застраховани от произшествия, както всяко друго превозно средство. В историята на Tesla има редица инциденти, при които хора са били ранени или дори убити, а компанията трябва да отговаря на искове, когато нейните системи за подпомагане на водача са били активирани по време на катастрофата. Засега това няма сериозни съдебни последствия за компанията.

    През 2019 г. Tesla Model 3 се блъсна в дърво в Калифорния, след като излезе от пътя, а роднини на шофьора, който загина при инцидента, наскоро загубиха дело срещу Tesla. След четиридневно изслушване, Tesla спечели делото с девет на четири гласа, съобщи Ars Technica.

    Жител на Калифорния шофира своя електрически автомобил Tesla Model 3, който е оборудван с опцията за автопилот, но колата напуска пътя със скорост от около 105 км/ч и се блъска в дърво, което я подпалва. При този инцидент загива шофьорът, а съпругата му и 8-годишният им син, които са били в колата, са тежко ранени. Ищците поискаха компенсация от 400 милиона долара за морални щети и допълнителни санкции за Tesla.

    Автомобилният производител, от своя настояваше, заяви, че не е автопилотът не е бил активен в момента на катастрофата. Прокуратурата пък се позова на изявления от роднини на загиналия шофьор, които твърдят, че системата за подпомагане на водача е била активирана.

    Оказа се в крайна сметка, че Tesla Model 3, участваща в инцидента, е трябвало да получи „пълен автопилот” FSD в бъдеще, тъй като опцията е платена от водача, но той не я използвал.

    Разследването установи, че в деня на инцидента шофьорът е пил алкохол, но нивото му в кръвта е било под прага, според законите на щата Калифорния. Tesla твърди, че всички бордови системи на електрическото превозно средство са работили нормално преди сблъсъка и тяхната активност не отменя необходимостта водачът да държи волана и да наблюдава пътя.

    През април съдът също така доказа невинността на Tesla в инцидент с Model S в Лос Анджелис, по време на който колата се отклони от курса и се удари в бариера, а това доведе до нараняване на лицето на водача.

    През 2018 г., при подобни условия, Tesla Model X се блъсна в разделителна бариера и водачът загина. Компанията все още не е призвана в съда по последния случай, а междувременно две американски федерални агенции разследват нейните системи за активна безопасност.

    Радваме се, че се доверявате на StandartNews.bg за всички актуални новини

    Последни публикации

    spot_img

    Свързани публикации

    1 Comment

    1. Това подчертава сериозните рискове, свързани с употребата на автопилота. И въпреки че Tesla сама признава, че системата не е безупречна и изисква наблюдение от страна на шофьора, все още не е ясно как се определя отговорността при подобни произшествия. Нещата стават по-сложни, когато хората са увредени или загиват. Това предизвиква въпроси за правната отговорност на компанията и последиците за бъдещата употреба на автопилота. Всъщност, тези инциденти ни напомнят, че технологичното развитие и автономните превозни средства изискват не само усъвършенствана технология, но и отчетливи правни рамки и ясни правила.

    Leave A Reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here