Карнобатската ракия получи защита от имитация в споразумение между ЕС и Япония
Карнобатската гроздова ракия стана първата спиртна напитка и петият продукт от България, който получи защита от имитации в икономическото споразумение между ЕС и Япония. В края на септември Брюксел и Токио постигнаха съгласие да увеличат списъка с взаимно признати географски означения с още 42 продукта, като това допълнение вече е в сила, съобщи в. Днивник.
Досега в споразумението присъстваше защитеното наименование за произход на българското розово масло, за което Япония е ключов пазар, както и странджански манов мед. В списъка с вина влизат означенията „Тракийска низина“ и „Дунавска равнина“.
Споразумението за икономическо партньорство между ЕС и Япония от февруари 2019 г. защитава изброени наименования на земеделски продукти, храни и алкохолни напитки срещу имитация, като то беше част от ключовите преговори в сектора на храните. Досега в него попадаха 263 защитени наименования на ЕС и 112 на Япония, като с новите попълнения от септември европейските продукти стават oбщо 291, а японските- 126. До края на годината се очаква в списъка да влязат още 6 защитени наименования от Япония.
Двете страни се разбраха още да се вземе решение за ново разширяване на списъка през 2025 г., става ясно от официалното съобщение на ЕК по темата.
Тъй като зададеният текст не представлява ясно заглавие на публикация, е трудно да се напише коментар за него.
Коментар: Публикацията изглежда несъвършена или липсва съдържание. Може би авторът трябва да добави повече информация или да поправи грешките в таговете и форматирането.
Статията разглежда защитата на Карнобатската ракия от имитации чрез споразумение между ЕС и Япония. Това е важна информация за нашата родна ракия и подчертава значението й както на национален, така и на международен пазар.